Organizator i partnerzy - Toaleta To Nie Śmietnik
15167
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-15167,bridge-core-1.0.4,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1200,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-18.0.8,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.2.0,vc_responsive
 

Organizator i partnerzy

ORGANIZATOR

PATRONAT BRANŻOWY

PATRONAT HONOROWY

Kampania „Toaleta to nie śmietnik”

Temat odpowiedniego gospodarowania zasobami, jakie mamy, edukacji ekologicznej najmłodszych (ale także ich opiekunów) to zagadnienia, które zwłaszcza teraz są niezwykle istotne. Firmy wodociągowe od dawna prowadzą działania informacyjne poruszające te tematy. Dotychczas robiły to oddzielnie. Teraz, by zwiększyć zasięg dotarcia Stowarzyszenie Wodociągowców Województwa Śląskiego postanowiło przekonać do wspólnych działań instytucje, które z wodociągami do tej pory miały niewiele wspólnego. Tak powstała kampania „Toaleta to nie śmietnik”.

Istotę tematów związanych z ochroną środowiska, konieczność dbania o zasoby wodne porusza Andrzej Malinowski, Prezes Stowarzyszenia Wodociągowców Województwa Śląskiego. Podkreśla też istotę współpracy przy realizacji kampanii firm wodociągowych, instytucji kultury i edukacji oraz szerokie możliwości wykorzystania materiałów przygotowanych na jej potrzeby.

Na wartość kampanii, która pozwala przekazywać wiedzę dzieciom – ambasadorom wiedzy, którzy przekazują ją dorosłym wskazuje Jerzy Grad, Dyrektor Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Katowicach. Podkreśla, że kampania jest odpowiedzią na potrzebę nowoczesnego podejścia do edukacji z wykorzystaniem środków technicznych i artystycznych, które pozwalają kształtować wyobraźnię młodego widza.

Zainteresowanie jakością wody, która dociera do odbiorców oraz znacznie mniejsze tym co się z nią dzieje po zużyciu i co trafia do kanalizacji podnosi Michał Pieczonka, Prezes Zarządu Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Żorach. Wskazuje na istotę kanalizacji jako dobrodziejstwa dla mieszkańców, elementu ochrony środowiska wykorzystywanego na co dzień i istoty edukacji mieszkańców jak z kanalizacji korzystać.

Znaczenie tego co trafia do kanalizacji oraz jak wpływa to na działanie oczyszczalni pokazuje Beata Nogowczyk-Mitręga, Kierownik Wydziału Oczyszczalni Ścieków w Wodociągach Ziemi Cieszyńskiej. Zwraca uwagę jak to co trafia do kanalizacji zaburza proces oczyszczania ścieków.

Trud i zagrożenia dla pracowników zajmujących się eksploatacją kanalizacji i oczyszczaniem ścieków w związku z tym co trafia do kanalizacji a nie powinno opisuje Anna Pilch, Mistrz Oczyszczalni Ścieków w Wodociągach Ziemi Cieszyńskiej.

O konsekwencjach niewłaściwych zachowań dla systemu wodociągowo-kanalizacyjnego mówi Izabela Uherek z Centrum Edukacji Ekologicznej w Jastrzębskim Zakładzie Wodociągów i Kanalizacji. Zdradza również dlaczego edukacja ekologiczna skierowana jest do najmłodszych.

Na położenie nacisku na jedność komunikacji i wytyczanie nowych standardów wskazuje Sławomir Grucel, Rzecznik prasowy w Wodociągach Jaworzno. Jednocześnie podkreśla siłę wspólnych działań.

Decyzję o skierowaniu kampanii do dzieci uzasadnia Agnieszka Jaszkaniec, Kierownik Działu Komunikacji w Katowickich Wodociągach. Pokazuje jak mówienie przez emocje wpływa na wprowadzaniu pozytywnych zachowań. Podkreśla również uniwersalność kampanii w zmieniających się warunkach edukacji i dostosowanie do nauczania zarówno stacjonarnego jak i online.

O spektaklu zrealizowanym na potrzeby kampanii opowiada Anna Bączek-Liber, właścicielka Teatrutrip -podróże bez sceny. Barwnie opisuje jego bohaterów i zachęca do zobaczenia.

PARTNERZY

PATRONI